zondag 2 oktober 2016

Van een de tweede fiets- en de anderhalfde ster en de Michamok

Na wat maanden (blog)rust, toch een meldinkje.

Ik fiets gestaag door. en vier een dubbel jubileum: de fiets heeft  twintigduizend kilometers onder zich door zien gaan, waarvan ik er vijftienduizend op mijn conto mag zetten. Dat voelt goed.

Ik voel me gezond, spaar het milieu en de portemonnee.
 
Dat sluit mooi aan bij het initiatief van Micha Nederland: Die introduceerden de MichaMok. Een maand lang gebruik ik alleen deze mok voor mijn koffie, thee enz, echter de mok accepteert alleen fairtrade of biologische producten en bij ontstentenis daarvan slechts water. Het leuke is dat je de mok ook nog met mooie teksten kunt larderen, zodat er elke dag nagedacht kan worden over vluchtelingenproblematiek, duurzaamheid, christenvervolging enz. en dat wellicht samen met mijn collega's en leerlingen.
 
 

3 opmerkingen:

  1. En hoe moeten we die mok zien dan? Als er geen fairtrade of bio-produkten in gaan, dan gaat ie lek of zo? Of explodeert? Het oor laat los als je probeert te drinken?
    Knap stukje techniek in een gewoon uitziende aardewerken mok! ;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee dit is nog ingewikkelder: de mok is voorzien van een programma dat verhindert dat dat spul in hem gegoten wordt. Ik denk dat het een vorm van mentale programmering van de eigenaar is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhh,----------zwarte magie! Door middel van bio-/fairtrade brainwashpraktijken..........
    Bedankt voor de open, eerlijke en volkomen duidelijke uitleg! ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen