maandag 1 juni 2015

Van blogdrift en wat statistiekjes

Een vraag die me de laatste weken bezig hield was: "Is mijn gestradeer, nou zo verschrikkelijk belangwekkend, dat ik daar elke week een bericht over schrijven moet?" Nou, nee dus. Kortom de frequentie waarmee ik een bericht op het blog ga zetten neemt drastisch af, eens kijken of ik ontwenningsverschijnselen ga krijgen :-O

Wat valt er te melden?  Sinds mijn heupreparatie in november heb ik alweer zo'n 2000 km gefietst, waarvan deze maand zo'n 580 km, niet onaardig. In totaal heb ik een dikke 8000 kilometer met de Strada afgelegd sinds maart vorig jaar, een stuk minder dan ik verwacht had maar ik heb een goed excuus :-P

Mijn weerstatistiek, eerst nog even mijn definitie van een verregende tocht: minimaal vijf minuten regen, zodanig dat ik vroeger toch maar een regenpak zou hebben aangedaan. Deze maand is de verhouding droog vs regen 80 - 20 % en over het totaal van 209 gemeten ritten 81 - 19 %. Dat die getallen anders zijn dan die van Hetregentbijnanooit heeft waarschijnlijk te maken met een andere definitie van een verregende rit en met de geografische ligging van zijn route.

En verder: heb ik een versterkertje met twee boxjes in de Strada geklitteband, het bevalt me wel om 's morgens het nieuws weer te kunnen volgen.

1 opmerking: