woensdag 22 juni 2016

Van ongehoorde snelheden en een goedkoop reedcontact.

Vrijdag heb ik voor mijn doen ongehoorde snelheden gehaald, dik zeventig op de teller. En met een gemak alsof ik de helft van die snelheid haalde. Ondanks het feit dat dat mijn ego zich daardoor ernstig gestreeld voelde, dwong mijn kritische ik me om op mijn Cateye Enduro te kijken om te controleren of die streling terecht was. Niet dus ik reed dik dertig, wat met mijn gevoel overeen kwam. Een zeepbel die uitelkaar spatte.


Thuis gekomen heb ik Garmin Edge 500 eerst maar eens gereset, wellicht was de software van slag: dat was niet het geval, ik bleef te hoge snelheden zien. Ook een nieuw batterijtje in de sensor bleek het euvel niet te verhelpen. Eerder had ik een kabel tussen het reedcontact en de GSC10 gefrutseld, loshalen en opnieuw bevestigen verhielp het probleem ook niet. Uiteindelijk heb ik het reedcontact er afgehaald, blijkbaar was dat ding kapot of zat er ergens een breuk in de kabel. Bij de fietsmaker bleken nog genoeg reedcontacten van goedkope fietscomputers te liggen, een la vol en gratis:-)  Eén daarvan bleek een uitstekende vervanger van het zieke exemplaar. Ik heb de GSC10 opengemaakt, de oude kabel verwijderd en het nieuwe reedcontact, met een verlengkabel, er aan gesoldeerd. Ik fiets nu weer met "normale" snelheden, helaas?!


Hoe het verlengen werkt? zie Modifying GSC10 sensor


edit: Zoiets Edward Donkers ? (zie de opmerking van hem)




7 opmerkingen:

  1. Pfff, gelukkig, je ging 30+ ipv 70km/hr, anders had ik mijn Strada in de bomen gehangen...
    Groeten Edward.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel leuk trouwens dat hij je veel harder deed rijden dan de werkelijkheid

    BeantwoordenVerwijderen