dinsdag 2 april 2024

40 Mm

 Vanmiddag zal ik net buiten Assen, in Teraard 40.000 km met de Strada gefietst hebben.


Dat is één maal de omtrek van de aarde.

Sinds we de Strada in februari 2014 aanschaften, heb ik zo'n € 5700,- uitgegeven aan de aanschaf en de kosten. Maar ook bespaard: een autotootje, met alle kosten die daaraan verbonden zijn, is de deur uit gegaan.Ik bespaarde daardoor ongeveer € 16.000- aan kosten waarvan € 4.000,- aan benzine. Oftewel in de portemonnee bleven zo'n € 10.000,- niet uitgegeven euro's.

Maar de financiën zijn niet de enige pluspunten: de besparing op het milieu is ook een aardig aspect: een autootje minder, zo'n 8000 liter benzine die niet aan CO2 uitstoot meededen, een goede conditie, geen kosten aan de sportschool. Oftewel behalve het feit dat ik vaker douche, meer eet, en langer onderweg ben, ben ik wel positief over de het geheel.

3 opmerkingen:

  1. Mooi man! Proficiat! Ik fiets al sinds 2012 in zo'n buikschuiver, en ga nog dit jaar voor de 3 de keer de aarde ronden! (virtueel uiteraard)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan fiets je ruim twee-en-een half maal zoveel als ik doe: Petje af, oh nee, helmpje af :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou maar op dat helmpje.......Is veiliger in het verkeer..:-) Nog een kleine 2000 km erbij en dan heb ik ook virtueel een rondje aarde gefietst met e-ondersteuning.........Niet iets om van de daken te schreeuwen misschien, maar wel een feit.........

      Verwijderen